MediaMakers » |
VertrekNL |
||||
Uitgeverij Personalia V.O.F. Valge 3 9965 PD Leens www.uitgeverijpersonalia.nl www.vertreknl.nl Oplage: 10000 Hoofdredacteur: Dhr. S. van der Kaaden Redactie: ![]() ![]() Advertentieverkoop: ![]() ![]() |
Door: Seb van der Kaaden, uitgever Jaarlijks emigreren er vanuit Nederland ca. 120.000 mensen, ruim 300 Nederlanders per dag! En maar liefst 1 op de 4 Nederlanders denkt er wel eens over om te gaan wonen in het buitenland. Om al deze mensen te informeren en te inspireren is er nu VertrekNL - het enige glossy magazine in Nederland over wonen, werken en leven in het buitenland. Redactionele formule Het magazine VertrekNL is voor diegene die zich wil oriënteren, informeren en inspireren over wonen, werken en leven in het buitenland, dus voor zowel vertrekkende emigranten, expats, studenten, ondernemers, werkzoekenden als voor overige landverhuizers uit Nederland. Kortom: voor iedereen die voor korte of langere tijd naar het buitenland wil vertrekken - nu of in de toekomst - om welke reden dan ook.
Het profiel van de lezer is ondernemend, avontuurlijk, onafhankelijk, kleurrijk en ambitieus. De inhoud is dan ook zeer afwisselend en bestaat uit onder andere interviews, reportages, adviesrubrieken, fun4kids, boekenrubriek, puzzel&win, rubriek wereldbanen en te huur/te koop. Boris Dittrich heeft in elke uitgave een column en Andrea Kruis, dochter van Jan Kruis, geestelijke vader van Jan, Jans en de Kinderen, tekent in elke uitgave een paginagrote strip. Verder is er in elke uitgave een interview met een bekende Nederlander die woonachtig is in het buitenland (zoals o.a. Hans Kazàn, Heleen van Royen en Marion Pauw).
VertrekNL verschijnt viermaal per jaar en heeft een gemiddelde paginaomvang van 80 pagina’s. Het is een echte glossy met een luchtige opmaak en kleurrijke foto’s full color gedrukt op mooi papier met een opvallend glanzend gelamineerd omslag. Losse verkoopprijs is € 6,50.
USP's Marktleider zijn en blijven als het enige gedrukte glossy emigratiemagazine van Nederland door:
Doelgroep VertrekNL wordt verspreid via o.a. de losse verkoop (boek- en tijdschriftenwinkels, zoals Bruna, AKO en Primera), events en betaalde abonnementen.
De lezersdoelgroep bestaat uit:
Waarom onze doelgroep niet zonder kan Een groot deel van de emigranten komt weer terug door een slechte voorbereiding, zoals onvoldoende kennis van de taal, de cultuur en de wet- en regelgeving van het land van bestemming. Ook de (financiële) risico’s van het starten van een onderneming en / of het hebben van een tweede huis worden onderschat, en leiden veelal tot een vroegtijdige terugkeer.
Het magazine VertrekNL is naast een bron van nice-to-know inspiratie, vooral dan ook een bron van need-to-know informatie voor een succesvol vertrek naar en verblijf in het buitenland. Kortom: een must voor iedereen die er van droomt (binnenkort) het roer volledig om te gooien.
|