MediaMakers » |
Belle |
||||
Huis van Belle Vliegend Hertlaan 4a 3526KT Utrecht www.huisvanbelle.nl Oplage: 3000 Hoofdredacteur: Mw. J.F. den Engelse-Aij Redactie: redactie@huisvanbelle.nl Advertentieverkoop: adverteren@huisvanbelle.nl |
Door: Eline Hoogenboom, hoofdredacteur Belle is het eerste magazine voor christelijke tienermeiden. Voor deze doelgroep was tot nu toe geen magazine. Belle is een echte glossy, met illustraties en artikelen over beauty, mode, geloof, relaties, koken en interviews. Redactionele formule Belle komt voort uit online magazine Huis van Belle (huisvanbelle.nl) dat per maand 22.000 unieke bezoekers trekt. De bezoeksters van de site gaven aan behoefte te hebben aan meer verdieping. Belle staat voor 'mooi meisje', de redactie wil meiden empoweren en hen stimuleren zichzelf mooi te vinden en het beste uit zichzelf te halen.
Daarom staan er niet alleen verhalen van meiden en leuke jurkjes in, maar bevat het blad 'En nu jij' pagina's waarop meiden worden aangespoord aan de slag te gaan. Het magazine wil veel aandacht besteden aan het innerlijk en meiden helpen zichzelf te vinden. In het eerste nummer staan een artikel over keuzes maken, hoe hou je stille tijd, hoe ga je jezelf leuk vinden en wat doe je als er gepest wordt in de klas. Ook staat er een interview met zeilmeisje Laura Dekker in.
Belle wordt uitgegeven door Uitgeverij Kok en verschijnt vier keer per jaar en heeft 84 pagina's. Het kost € 4,95 en is online op huisvanbelle.nl te koop en in de (christelijke) boekhandel. De oplage is 5.000.
Doelgroep De doelgroep van Belle zijn christelijke tienermeiden tussen de 12 en 16 jaar. Deze meiden zijn veel bezig met zichzelf en hun omgeving en hebben veel vragen. Ze hebben behoefte aan antwoorden op vragen en mensen die laten zien hoe ze in het leven (kunnen) staan. Belle biedt hen rolmodellen die hen door het leven gidsen. Daarnaast laten we zien dat geloven niet duf is maar juist hip!
USP's
|