TitelNieuws » |
Naamswijziging voor Sanoma |
|||
|
Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan zich nadrukkelijker – gezamenlijk - als Mediabedrijf positioneren en één merknaam hanteren: Sanoma Media Netherlands (vanaf 5 april 2011). De komende maanden wordt de rebranding voorbereid. Deze naamsverandering sluit aan op de integratie op internationaal niveau van Sanoma Magazines en Sanoma Entertainment. Deze nieuwe divisie gaat Sanoma Media heten. Door Sanoma Magazines te integreren met Sanoma Entertainment wordt er concrete TV kennis en expertise in bewegend beeld toegevoegd aan de huidige print en digitale expertise.
Het hanteren van Sanoma Media als overkoepelende merknaam heeft geen gevolgen voor de organisatiestructuur. Print en digitaal bevinden zich in een andere lifecycle, zijn verschillende businesses, met een eigen klantenpakket, werkwijze en doelstelling. Dit vereist focus en specialisatie: de onderverdeling Print en Digitaal blijft dan ook bestaan.
Om haar positie als Mediabedrijf verder uit te bouwen, gaat Sanoma Media ook kijken naar de kans die bewegend beeld zou kunnen bieden. Bewegend beeld gaat een steeds grotere rol spelen in digitale media. Dit is nu op internet al het geval, maar wordt door de groei van mobiel en de komst van de tablets van steeds groter belang.
Dick Molman – CEO: “Wij willen de komende jaren als Mediabedrijf blijven groeien. Dit betekent onze positie in de print- en eventsmarkt stabiliseren, groeien in digitale media en ook uitbreiding van ons portfolio met bewegend beeld. We werken nu al met bewegend beeld in onze apps, op NU.nl, Zie.nl en in veel van onze online titels. Toevoeging van dit mediumtype aan ons portfolio versterkt onze positie als Mediabedrijf: we bieden media- en marketingkennis aan op 4 terreinen: print, digitaal, events en bewegend beeld.”
|