Tijdens het 13e Senefelder Misset Seminar heeft commercieel directeur Erik Ernens een nieuwe dienst gelanceerd voor uitgevers van tijdschriften: Een platform voor de realisatie van Apps voor o.a. de iPad.
Deze nieuwe faciliterende dienst voor uitgevers is tot stand gekomen in samenwerking met het Britse bedrijf Yudu Media en wordt aangeboden door het vorig jaar opgerichte label X-Media Solutions.
"De technische oplossing van Yudu Media, aangevuld met de aanwezige kennis en ervaring op het gebied van ontwerp, creatie en businessmodellen binnen ons label X-Media Solutions, biedt uitgevers van tijdschriften de mogelijkheid om snel én laagdrempelig een App te lanceren in bijvoorbeeld de Appstore", aldus Ernens.
"Het platform biedt uitgevers de mogelijkheid om eenvoudig en snel een 'Branded' App te lanceren, waar hun periodiek verschijnende tijdschriften kunnen worden toegevoegd. Door gebruik te maken van de verschillende betaalmethoden, bijvoorbeeld middels de verkoop van losse edities en/of het afsluiten van abonnementen, ontstaan er nieuwe verdienmodellen voor uitgevers", aldus Richard Stephenson (CEO YUDU Media).
Uitgevers van tijdschriften worden in de gelegenheid gesteld om bestaande (print) content te verrijken met additionele rich-content, zoals foto's, slideshows en video’s. Hierdoor komen de unieke eigenschappen van de iPad volledig tot zijn recht. X-Media Solutions is, in samenwerking met Yudu Media, in staat om de 'Branded' App - inclusief het eerste digitale magazine - binnen 2 weken aan te bieden aan Apple, waarna de registratie en acceptatie van de App door Apple zal aanvangen.
Bron: InCT