Utrechters kunnen nu een gratis abonnement nemen op de nieuwe digitale krant De Utrechtse Internet Courant (DUIC).
				
				Behalve via dagelijkse digitale nieuwsbrieven, wordt er ook specifiek  lokaal nieuws verspreid via de website DUIC.nl, via Twitter en Facebook.  Op de website wordt ook gebruik gemaakt van Google Maps. 
"DUIC duidt het nieuws," zegt Joris Daalhuisen, een van de initiatiefnemers. "Dat hebben  we expliciet opgenomen in ons redactiestatuut. We geven het nieuws dus  niet alleen door, maar plaatsen het in een context. Daarbij wordt veel  gebruik gemaakt van sprekende beelden. Wij beantwoorden vragen als:  waarom is het belangrijk voor Utrecht en wat zijn de gevolgen voor  Utrecht?". 
Achter  DUIC gaat een consortium van vier investeerders uit de mediawereld  schuil. Er wordt gestart met een bèta-versie om ervaring op te doen.  Naar verwachting zal de officiële start begin september 2011  plaatsvinden. Het is de ambitie om DUIC te laten uitgroeien tot een multimediaal platform voor Utrecht, waarop ook plaats is
voor TV en debat.