Sanoma Media introduceert Twiet Magazine, een glossy waarin 'de 200 meest invloedrijke tweeps van Nederland' centraal staan.
In dat lijstje staan namen als Jan Kooijman, Victoria Koblenko, Frits Wester, Olcay Gulsen en minster Maxime Verhagen. Zij hebben zich, evenals nog zo’n 33 bekende twitteraars, laten interviewen en fotograferen in hun eigen ‘twitteromgeving’.
Sanoma wil inspringen op de populariteit van Twitter. Uit recent onderzoek zou blijken dat de 1,5 miljoen twitteraars in Nederland – het aantal is in één jaar tijd meer dan verdubbeld – internationaal het allerhoogste bereik realiseren. Dat was voor de uitgever reden genoeg om daar een tijdschrift over maken. Een glossy magazine om Twitter en vooral twitterend Nederland van alle kanten te bekijken.
Naast de interviews staan er in het magazine bloopers, lijstjes, internationale voorbeelden, een stoomcursus voor beginners en tips & trucs.
Vanaf 16 november ligt Twiet Magazine in de schappen. De oplage is 70.000 exemplaren, de omvang is 152 pagina’s en de winkelprijs € 5,95.
Bron: Adformatie/persbericht