Uitgeverijconcern Sanoma stopt per 1 januari 2014 met het Pink Ribbon-magazine.
Dat laat een woordvoerder van Sanoma Media weten. “We zijn helaas genoodzaakt om de samenwerking te beëindigen vanwege de werkdruk die het maken van een dergelijk magazine met zich meebrengt.
Tien jaar lang hebben medewerkers, freelancers en externe partijen zich belangeloos ingezet om het magazine te maken, maar de werkdruk die erbij komt kijken is te hoog. Dat kunnen we niet langer van onze medewerkers verlangen.”
In de afgelopen tien jaar wist Sanoma met het magazine zo’n zeven miljoen euro binnen op te halen voor Pink Ribbon. Sanoma laat weten dat het tevreden terugkijkt op de periode, ook al raakte Pink Ribbon de laatste jaren in opspraak omdat veel geld niet bij de beloofde doelen terecht zou komen.
“Daar heeft de beëindiging van de samenwerking in ieder geval niets mee te maken. Wij wisten altijd precies waar het door ons ingezamelde geld terecht kwam. Er zijn goede dingen mee gedaan. De zeven miljoen is een fantastisch bedrag. We kijken goed op de samenwerking terug.”