TitelNieuws » |
Em. de Jong wordt nieuwe uitgever Groot Eindhoven |
|||
|
Beheermaatschappij Em. De Jong uit Baarle-Nassau neemt Groot Eindhoven over van Uitgeverij van der Heijden. Daarna transformeert Groot Eindhoven tot magazineformaat in het weekend. Directeur Stijn de Jong van Em. de Jong, dat nog veel meer huis-aan-huisbladen uitgeeft in Brabant, ziet goede kansen voor de nieuwste titel binnen het portfolio van het mediabedrijf uit Baarle-Nassau: “Het wordt een frisse, nieuwe start voor Groot Eindhoven waar we bij Em. de Jong heel veel zin in hebben. Wij hebben ondanks de steeds verder digitaliserende wereld om ons heen namelijk een heel goed gevoel bij het uitbrengen van een papieren krant. Wij geloven dus in print. We weten immers dat veel lezers en (potentiële) adverteerders die mening met ons delen. Lezersonderzoeken, zoals het Nationaal Media Onderzoek en het onderzoek ‘De staat van de lokale nieuws- en informatievoorziening’, tonen aan dat huis-aan-huisbladen zich nog altijd mogen verheugen in een grote populariteit en leesdichtheid.”
Huidige uitgever Maikel van der Heijden, tevens uitgever van het Veldhovens Weekblad en De Nuenense Krant, is ervan overtuigd dat Groot Eindhoven in goede handen is bij de nieuwe uitgever en dat zij de binding met de inwoners en ondernemers nog meer gaat versterken. Met een sterk team gaan ze de titel Groot Eindhoven zeker verder laten groeien. “Onze samenwerking houdt na de overname niet op. We gaan een strategische samenwerking aan, om al onze klanten zichtbaarheid te bieden in een groot verspreidgebied. Onze krantentitels vullen elkaar goed aan,” aldus van der Heijden. Operationeel manager van Em. de Jong, Christiaan Starink, vult aan: “Groot Eindhoven wordt qua formaat, lay-out en inhoud een geheel opgefriste krant, die net als het succesvolle en breed gewaardeerde Stadsnieuws in Tilburg, voortaan in de loop van het weekeinde bij de mensen op de mat zal vallen. De informatiepagina’s van de Gemeente Eindhoven blijven in Groot Eindhoven te lezen. Aangevuld met leuke rubrieken en columns willen we als krant een hechte band opbouwen met ons lezerspubliek en ook heel belangrijk: (lokale) adverteerders.“
|