TitelNieuws » |
Nieuwe eigenaar Handboek Nederlandse Pers |
|||
|
Vakbladen.com in Zwolle heeft per 21 november de uitgeverij van het Handboek Nederlandse Pers, Nijgh Periodieken in Schiedam, overgenomen. Nijgh Periodieken is uitgever van de tijdschriften en titels Houtwereld, Houtadresboek, VVP, VVP Vademecum, Handboek Nederlandse Pers, PersManager, Dutch Water Sector en Waterbranche. Gelijktijdig neemt Vakbladen.com ook It's Amazing Business Communication in Schiedam over, uitgeverij van de tijdschriften Coiffure, ONE Hairdresser Paper en Kosmetiek. De meeste titels hebben spin-offs waaronder websites, nieuwsbrieven en events.
Vakbladen.com richt onder de namen Nijgh Periodieken en It's Amazing Business Communication een nieuwe uitgeverij op. Door de overname groeit de omzet van Vakbladen.com naar ruim 7 miljoen euro op jaarbasis.
Vakbladen.com is de nieuwe uitgeeforganisatie van media-ondernemer Rik Stuivenberg, die met zijn bedrijven Mijntijdschrift.com (abonnementenservice) en Content Innovators (automatische opmaak en contentbeheer) de laatste jaren werkt aan een nieuwe mediagroep waartoe zowel uitgeefdiensten als -activiteiten behoren. Begin 2016 nam Vakbladen.com al acht titels over van Eisma Businessmedia en in het voorjaar het tijdschrift DEFOTOGRAAF. In juli dit jaar werden Bèta Publishers en Archer Media overgenomen. Per 1 september is EMD Nederland toegevoegd aan Mijntijdschrift.com.
Met de overnames van Nijgh Periodieken en It's Amazing Business Communication versterkt Vakbladen.com haar positie als B2B-uitgever. Door het combineren van de uitgeefactiviteiten worden alle ondersteunende uitgeeffaciliteiten onder één dak gebracht en worden kennis en middelen optimaal gedeeld binnen de hele uitgeefgroep. Tegelijkertijd wordt de, over de afgelopen zestig jaar, opgebouwde kennis op het gebied van hoogwaardige kwalitatieve (database)publicaties, ingezet in alle sectoren waar Vakbladen.com met haar merken actief is.
Rik Stuivenberg wil met Nijgh Periodieken verder investeren in de ontwikkeling van kwalitatief goede content voor professionals die eenvoudig te ontsluiten is en optimaal aansluit op de behoeften van de professionele lezers. Dat begint al bij de productie van de content en zet door in de vormgeving. Het uitbouwen van kennis over de klant, de abonnee, de relatie en/of een profiel is hierbij onmisbaar.
Stuivenberg is enthousiast over de medewerkers van Nijgh Periodieken en It's Amazing Business Communication: "Het zijn zeer professionele en deskundige mensen met hart voor en kennis van de sectoren waarin zij de informatie verzamelen, delen en vormen."
De integratie van de overgenomen uitgeverijen start begin december, waarna de activiteiten eind december worden verplaatst naar de nieuwe vestiging in Den Haag. Van de circa dertig medewerkers verhuizen er negentien mee.
|