TitelNieuws » |
Kontakt en Happy Video Marketing gaan samenwerken |
|||
|
Uitgeverij Het Kontakt Edities B.V. en Happy Video Marketing in Vianen zijn voor in elk geval de komende twee jaar een samenwerkingsverband aangegaan. Doel is dat offline en online elkaar zullen gaan versterken. Het Kontakt Edities heeft als uitgever van wekelijkse nieuwsbladen een sterke positie in de regio. Happy Video Marketing is zich een dergelijke positie eveneens aan het verwerven, onder meer met VianenTV.nl. Er liggen plannen voor diverse concepten in de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden, met Rabobank Vijfheerenlanden als één van de sponsors.
“Het draait steeds meer om beeld”, leggen Corine Lepoutre en Anton van Schendel van Happy Video Marketing uit. “We leven tegenwoordig in een beeldcultuur en de oriëntatie is steeds meer op online gericht. Daar willen we op inspelen.”
“Het zit ‘m in de mix”, vullen Linda Blijenburg en Rick den Besten van Het Kontakt Edities aan. “Papier en online kunnen elkaar versterken. Vanuit dat gedachtegoed is de samenwerking tot stand gekomen.”
Ideeën zijn er voldoende: Winkel TV, beeldkanalen voor sportclubs in de regio, Business TV en het gebruik van een app waarmee de journalisten van Het Kontakt voor live-beeldverslaggeving op de website kunnen zorgen.
WinkelTV Vianen is dinsdag 6 mei gelanceerd. Met zes winkeliers uit Vianen is een tv-programma van drie kwartier gemaakt. Zij adverteren meerdere keren met een pagina in Het Kontakt en de tv-uitzending is het verlengstuk hiervan. Lepoutre en Blijenburg: “Op deze manier kunnen we de consument informeren en kan de winkelier zich profileren.”
Andere projecten zullen de komende maanden worden uitgerold. Donderdagavond 22 mei gaat Regio-Voetbal voor de eerste keer een live-uitzending maken. “De regio gaat van ons zien en horen”, is de stellige overtuiging van Lepoutre, Blijenburg, Van Schendel en Den Besten.
|