TitelNieuws » |
Bobo geheel vernieuwd |
|||
|
Educatief magazine Bobo is compleet vernieuwd met een nieuwe bladformule, de eerste iPhone app voor kleuters en Bobo’s Interactieve Leerwereld. De nieuwe formule moet nog beter aansluiten op de belevingswereld en het ontwikkelingsniveau van kleuters. De nieuwe Bobo vraagt dan ook om meer pagina’s per nummer. Daarom is Bobo vanaf september geen tweewekelijks tijdschrift meer, maar een dikker maandblad, met een stevige kaft. Ook zijn de opdrachten zo gemaakt, dat kleuters alle onderdelen uit het tijdschrift zelf kunnen doen, zonder hulp.
Om de iPhone app en Bobo’s Interactieve Leerwereld, een online toepassing vol met educatieve spellen die kleuters voorbereiden op groep 3, mogelijk te maken werkt Blink met verschillende partners. Jorien Castelein, directeur van Blink Uitgevers: ‘Om het merk Bobo 360 graden relevant te maken, werken we graag samen met partners met eenzelfde missie: kinderen spelenderwijs uitdagen om zichzelf en hun talenten te ontwikkelen en de wereld te ontdekken. Voor onze adverteerders hanteren we een strikt advertentiebeleid. We plaatsen niets wat slecht is voor kinderen, dus geen snoep of vet eten.’
Om de restyle te vieren krijgen alle basisschoolkinderen in Nederland op hun eerste schooldag een gratis exemplaar van een van de bladen van uitgever Blink die bij hun leeftijd past. Blink Uitgevers is bekend van Bobo, Okki, Taptoe en National Geographic Junior.
Op de eerste schooldag (midden 16 augustus, noord 23 augustus, zuid 6 september) worden in totaal 1,5 miljoen bladen uitgedeeld op 90 pct van alle Nederlandse basisscholen. De scholen werken hier aan mee omdat ze de bladen van toegevoegde waarde vinden voor het onderwijs.
Bron: Adformatie
|