TitelNieuws » |
FD Mediagroep en E24 verkopen Z24 |
|||
|
FD Mediagroep en E24 verkopen Z24 via een management-buyout. De bedrijven hebben hun aandelen verkocht aan directeur en hoofdredacteur Arend van den Berg. Van den Berg was al aandeelhouder. Voor de MBO is hij een samenwerking aangegaan met particuliere investeerders Paul Molenaar (voormalig directeur Ilse Media), Bert Wiggers (voormalig uitgever nu.nl en startpagina.nl) en Jos Heijke (voormalig client services director Ogilvy & Mather.)
Arend van den Berg zet het bedrijf in vernieuwde vorm voort. De samenwerking met E24, dochter van de Noorse uitgever Schibsted, wordt gecontinueerd. De MBO is mede een uitvloeisel van de nieuwe digitale strategie van de FD Mediagroep. Die voorziet in een concentratie op de twee sterkste multimediale merken voor de ondernemende mens: FD en BNR Nieuwsradio.
Jacques Kuyf, CEO FD Mediagroep: “Z24 komt beter tot z’n recht buiten FD Mediagroep. Daarvoor krijgt het nu alle ruimte. Wij bedanken Arend van den Berg en Schibsted voor de samenwerking van de afgelopen jaren.”
Arend van den Berg, directeur/hoofdredacteur Z24: “FD Mediagroep had drie jaar geleden de durf om Z24 op te richten als nieuwe propositie voor een jongere groep beslissers. Nu ben ik blij met de gelegenheid die we met deze MBO krijgen. Met de steun van onze commercieel en digitaal ervaren investeerders hebben we het volste vertrouwen in een zelfstandige toekomst.”
Z24 is met maandelijks zo’n 600.000 unieke bezoekers de snelstgroeiende site voor zakennieuws van Nederland. Samen met de buitenlandse zustersites is het Europa's grootste online zakenkrant.
Bron: Z24
|