TitelNieuws » |
Cosmopolitan wordt Cosmo XL |
|||
|
De glossy Cosmopolitan krijgt er vanaf deze maand 72 pagina’s bij. Naast een themakatern van 40 pagina’s, zal er nu nog meer aandacht worden besteed aan fashion. Sanne Visser van Sanoma Uitgevers denkt dat het goed is om juist nu te investeren en uit te breiden. “Juist in deze tijden van economische recessie en meer online tijdsbesteding is het goed te investeren in je printtitel. Zie ook de Australische Cosmo“, vertelt Visser. “Het is een sterk A-merk, al 28 jaar en still going strong.”
Volgens Visser houdt het blad zich goed staande in de bladenmarkt. “De oplage laat een positieve ontwikkeling zien, nu 151.535. Bij de glossy’s is het een stabiele titel in de hoogste regionen.”
Hoofdredacteur Claudia Straatmans is blij met de uitbreiding. “Er is steeds meer behoefte aan originaliteit, aan creativiteit, aan onderscheidend vermogen. Met zo’n enorme uitbreiding kan Cosmo die onderscheidenheid extra verrassend laten zien. Nog veel meer value for money voor de lezer dus. En ook voor adverteerders is er veel meer mogelijk. Het wordt een heel bijzonder Cosmo-jaar!”
De eerste Cosmo XL ligt vanaf 14 januari in de winkel.
|