De Eisma Media Groep heeft Uitgeverij Jongbloed overgenomen van Royal Jongbloed. In het Nederlands taalgebied heeft Uitgeverij Jongbloed van oudsher een vooraanstaande positie in de markt voor christelijke publicaties.
De circa 30 medewerkers blijven werken aan de verdere ontwikkeling van verhalen in onder andere Bijbels, boeken, tijdschriften en leermiddelen voor het basisonderwijs. Dat doen ze onder de naam ‘Jongbloed Christelijke Media’ .
Royal Jongbloed CEO Matthy Groen ziet in de Eisma Media Groep de juiste strategische partner om Uitgeverij Jongbloed te laten groeien. “Het medialandschap blijft volop in ontwikkeling. Dat geldt ook voor het specifieke marktsegment waar wij ons op richten. Met de vakkennis, innovaties en schaalvoordelen die de Eisma Media Groep biedt, kunnen we onze lezers blijven bedienen met bijzondere producten en verhalen”, aldus Groen.
Egbert van Hes, CEO van de Eisma Media Groep, voorziet eveneens een mooie toekomst. “Naast dat we B2B en educatief uitgever zijn, is deze specifieke verbreding van ons portfolio een extra pilaar onder het fundament van ons bedrijf. Onze huidige titels verschijnen met diverse productvormen op de markt. Websites, e-mail nieuwsbrieven, events & awards, webinars, leermiddelen, E-congressen, content marketing en natuurlijk de vaktijdschriften. We gaan kijken of dit ook een verrijking is van de Jongbloed titels. Daarnaast zijn we blij dat de van oorsprong twee Friese familiebedrijven als eenheid de toekomst in gaan,” aldus Van Hes. Royal Jongbloed directeur Matthy Groen versterkt het directieteam van de Eisma Media Groep en gaat onder andere leiding geven aan Jongbloed Christelijke Media.