TitelNieuws » |
Sanoma verkoopt tijdschrift Grazia |
|||
|
Sanoma verkoopt de titel Grazia. Het tijdschrift zou niet genoeg aansluiten bij de vrouwenmerken binnen het portfolio van de uitgever. De verkoop is onderdeel van een herziening van het zogeheten vrouwenportfolio. "De performance van de glossymerken van het mediabedrijf loopt niet in lijn met de ontwikkeling van de vrouwenmerken binnen Sanoma, die allen een marktleidende positie bekleden. Sanoma gaat daarom het glossy portfolio opnemen in het vrouwenportfolio en een focus aanbrengen op entertainment", meldt Sanoma in een persbericht.
Een ander besluit behelst de redactievoering van glossymerken als Beau Monde, Marie Claire en Happy in Shape. Die gaan werken vanuit een en dezelfde contentredactie onder leiding van hoofdredacteur Claudia Straatmans.
"Zij gaan nog meer samenwerken met sterke merken als Veronica Magazine en Shownieuws om op het gebied van entertainment samen verder te bouwen aan een marktleidende positie." Beau Monde-hoofdredacteur Ellen Litz heeft inmiddels een overstap gemaakt naar Sanoma-dochter Mood for Magazines als Chef LINDA. specials.
|