Door: Fedor Vogel, Uitgever/hoofdredacteur
Het eerste nummer van Bier! is verschenen, het nieuwe onafhankelijke smaakmakende magazine over speciaalbier. Dit nieuwe glossy lifestyle magazine over speciaalbier is primair gericht op de echte bierliefhebber.
Daarnaast wil het magazine de grote groep pilsdrinkers bereiken die ook wel eens van een speciaalbiertje genieten en daar meer over willen weten..
Redactionele formule
Het glossy lifestyle magazine BIER! is een lekker leesbaar en kwalitatief publieksblad over speciaalbier dat de bekendheid van deze (voornamelijk Belgische en Nederlandse) bieren moet vergroten. Daarnaast komen ook niet-speciaalbieren aan bod. Met de komst van Bier! wordt een platform gecreërd waar kleinere en grote brouwerijen en de grote groep bierliefhebbers elkaar kunnen vinden. Daarbij wordt ingespeeld op de trend dat speciaalbier in Nederland en daarbuiten zich in een groeiende belangstelling mag verheugen. Het blad wordt geschreven door kundige redactieleden, die onder andere actief zijn binnen de PINT-vereniging. In ieder magazine staan vaste terugkerende rubrieken zoals Bierthema-proeverijen, Bierreizen, Brouwerijbezoeken, Bier en muziek, Vrouwen over bier, Bierboekennieuws, Bierverzamelaars, etc.etc.
USP's
- Enige onafhankelijke glossy publieksblad over speciaalbier.
- Platform voor brouwerijen en bierliefhebbers.
- Kundige redactie.
Doelgroep
Bier! richt zich op de echte bierliefhebbers, maar met name ook op een grote groep van potentiële liefhebbers daaromheen.
Waarom onze doelgroep niet zonder kan?
Speciaalbier mag zich verheugen in een groeiende belangstelling. Steeds vaker kopen pilsdrinkers in de supermarkt een sixpack met speciaalbier. En steeds vaker gaan bierliefhebbers naar de gespecialiseerde bierslijter om heerlijke speciaalbiertjes te kopen. Om meer te weten te komen over de herkomst en achtergrond van deze speciaalbieren, hun brouwerijen en de beleving eromheen is het magazine Bier! bij uitstek geschikt als lijfblad voor de biergenieter.