MediaMakers » |
Kerkmagazine |
||||
Helderblauw B.V. Brouwerstraat 2a 3771 HA Barneveld Postbus 209 3770 AE Barneveld www.helderblauw.nl www.kerkmagazine.nl Oplage: 5000 Hoofdredacteur: Dhr. C. Posthumus Redactie: kerkmagazine@helderblauw.nl 0342-421155 Advertentieverkoop: info@er-communicatie.nl 0314-334960 |
Door: Marco van de Wetering, uitgever/hoofdredacteur Kerkmagazine is een nieuw facilitair vakblad voor alle kerken in Nederland. Wanneer het gaat om facilitaire behoeften verschillen kerken niet van het gemiddelde MKB- of zelfs grootbedrijf. Bovendien willen zij hun geld verstandig uitgeven. Kwaliteit en efficiency zijn daarbij heel belangrijk. Het lastige bij kerken is dat de beheerders meestal vrijwilligers zijn die ook nog een betaalde baan hebben. Veel werk gebeurt dus in de avonduren. Dat is lastig voor hen, maar ook voor de leveranciers die zij zoeken. Bovendien zijn de vrijwilligers wel zeer toegewijd en serieus, maar zijn meestal geen experts op het terrein waarop zij toch besluiten moeten nemen. De reacties op dit nieuwe magazine zijn zeer lovend en enthousiast.
Redactionele formule Kerkmagazine is onafhankelijk en niet gebonden aan welke kerk of leveranciersbranche dan ook. Ieder nummer bevat artikelen over uiteenlopende facilitaire zaken. Dat betreft het gebouw, geluid, installatietechniek, restauratie, onderhoud, interieur, meubilair, keukens, kopieerapparatuur, administratie enz. De artikelen zijn soms puur vak- of productinhoudelijk, achtergronden over projecten in kerken zoals nieuwbouw of akoestiek, maar ook interviews met ervaringsdeskundigen. Verder zijn er vaste rubrieken met nieuws van leveranciers en nieuws uit kerken.
USP’s
Doelgroep Kerkmagazine wordt elk kwartaal gratis verspreid onder de beheerders, rentmeesters, kosters en besturen van alle kerken in Nederland, niet één uitgezonderd. De ca. 5.000 kerken in Nederland ontvangen 2 exemplaren. Daarnaast worden nog enkele honderden exemplaren op verzoek nagestuurd. De doelgroep weet precies wat hij wil en heeft daar ook geld voor over. Het probleem is vaak gebrek aan kennis van de markt en het product. De huidige kerkfusies en vaak ook sluitingen zorgen ervoor dat er veel extra gelden vrijkomen om te investeren in een nieuwe start met vernieuwd elan. Veel leveranciers zien hun omzet richting kerken dan ook nog steeds stijgen.
|