MediaMakers » |
Krant van de Aarde |
||||
St. Dag van de Aarde Het Jach 14 4101 CM Culemborg www.dagvandeaarde.nl www.krantvandeaarde.nl Oplage: 30000 Redactie: redactie@krantvandeaarde.nl Advertentieverkoop: info@dagvandeaarde.nl |
Door: Albert Poutsma, uitgever De Krant van de Aarde is een uitgave van de stichting Dag van de Aarde. De stichting wil mensen enthousiasmeren voor een gezonde en duurzame levensstijl. Het biedt een aantrekkelijke redactionele mix van artikelen over voeding, wonen & leven, reizen, mode & cultuur. Redactionele formule Krant van de Aarde is een gratis uitgave voor bezoekers van biologische speciaalzaken, reiswinkels, wereldwinkels, natuurvoedings- supermarkten, eco-webshops, en andere gerelateerde winkels.
De gedreven redactie van de Krant van de Aarde is, net als haar doelgroep, de geijkte berichtgeving over duurzaamheid ontgroeid. Met scherpe verslaggeving, originele onderwerpkeuze en gedurfde columnisten daagt ze haar lezers uit om dieper te gaan: naar de realiteit achter het duurzaamheidscertificaat, de belangen achter het gelikte persbericht. Naar de gevolgen van de buitenlandse activiteiten van NGO, multinational en toerist. Die aanpak slaat aan.
USP's
Doelgroep Vrouwen en mannen van 30+, hoger opgeleid, modaal/bovenmodaal. De doelgroep is geïnteresseerd in een duurzame leefstijl, koopt biologische producten, De keuze komt voort uit het streven naar zowel de eerlijke productiemethodes, de smaak als ook de gezondheid. Naast gezonde voeding kiest de doelgroep ook gezonde (natuurlijke cosmetica), andere duurzame producten en diensten zoals financiële diensten en reizen. Daarnaast komt een nieuwe lichting (licht) groene consumenten regelmatig in contact met de Krant van de Aarde. Deze groep “light users” is sterk groeiende en een deel gaat over tot regelmatiger gebruik van duurzame producten. De Krant spreekt beide doelgroepen aan.
Waarom de doelgroep niet zonder kan De Krant van de Aarde gaat verder waar andere media ophouden. Met interessante artikelen, win-win acties, exclusieve voordelen voor de lezer, en uitvoerige achtergrondinformatie. Het bevestigt de lezer in zijn keuzes met name omtrent bio-voeding maar inspireert ook om andere duurzame aspecten van het leven te verkennen waaronder mode, reizen, wonen, inrichting, etc.
Voorbeelden van adverteerders Campina/ Ecomel, Aman Prana, Odin Groentetas, Terrasana, EkoPlaza, Gulpener, Zwitserland Tourisme, Ecolonie, Eigentijds Festival, Groene Vakantiegids, Landgoed Noordenhoek, Landgoed Old Putten, Yogiburi reisbureau, Incento BV, Shell, Tonzon, ASN bank, Triodos
|